PROJEKT DEXCAR

Projekt Dexcar vznikl za cílem řešení hned několika problémů:
-drahá koupě a údržba nového auta
-krize automobilového průmyslu
-ekologie a bezpečnost autZatímco koupě a údržba auta je stále pro mnohé luxus a jízda starým autem je hazard, automobilky se každý den potýkají s problémy neprodaných aut na které si musí pronajímat letiště či jiné velké plochy, aby tam mohly neprodané auta odstavit, jelikož si nemohou dovolit zastavit výrobu a propustit desítky tisíce zaměstnanců, na které získaly daňové úlevy od mnohých států. Podle nich by to vedlo k prohloubení recese, navýšení cen oceli a automobilových součástek od jejich dodavatelů.

Je to bláznivě začarovaný kruh, přičemž denně končí úplně nová auta přímo z výrobních linek na odstavených a parkovacích místech po celém světě.

  1. www.zerohedge.com
  2. www.hoax-slayer.com
  3. www.thetruthaboutcars.com

KOLIK NÁS STOJÍ NAŠE AUTO?

Podle expertů je Auto pravděpodobně jednou z nejhorších investicí. Už na druhý den po zakoupení ztrácí svoji hodnotu. Tyto peníze se vám nikdy nevrátí a přitom vás čeká široká škála dalších poplatků, bez kterých je provoz auta nemyslitelný.

Dle Jana Lešinského, předsedy Spolku automobilových inženýrů Slovenska, v případě, že jste majitelem vozu střední třídy, dáte za provoz nového vozu za čtyři roky zhruba tolik, jak jste do něj investovali. “Pokud si koupíte auto za půl miliónu korun a jste standartní řidič, podepisujete vlastně kontrakt, že do čtyř let utratíte minimálně 700 000 korun a do deseti let vás může vaše osobní mobilita stát i dva milióny,“ konstatuje Lešinský.

Za čtyři roky utratíte peníze za další nové auto. Do osobní mobility tedy investujete asi 20 procent měsíčního příjmu, přičemž v zemích západní Evropy je to jen 10 až 15 procent. Největší ztrátou na autě je ztráta hodnoty. Po čtyřech letech za něj dostanete maximálně 50 % kupní ceny nového vozu. Druhou nejvyšší položkou jsou náklady za palivo. Teprve pak následují náklady na pojištění, servis, nové pneumatiky a další poplatky, které souvisí s provozem.

Za co platíte nejvíce:

Ztráta hodnoty: 42%
Palivo: 26%
Pojištění: 12%
Leasing: 10%
Servis: 4%
Ostatní náklady: 3%

auto.pravda.sk
www.topspeed.sk

EMISE A EKOLOGIE

Podle prezidenta italské automobilové asociace, Angela Sticchi Damiani je průměrný věk aut, které jezdí na cestách asi 9 a půl roku. Riziko úmrtí při havárii v autě starším než 10 let je dvojnásobný ve srovnání s autem novým.

V České republice a na Slovensku je to ještě horší, průměrný věk auta je 14 let. Snaha o rozšíření ekologických daní na auto či ekopoplatků je jedna z řešení jak zlepšit stav ovzduší, který je dlouhodobě neuspokojivý, vysvětluje mluvčí ministerstva životního prostředí (MŽP) Petra Roubíčková. Též dodává “cílem navrhovaných změn v poplatcích je, aby lidé nenakupovali starší vozidla s vyššími emisemi, vyšší poruchovostí a možností vzniku dopravních nehod.“

Staré auta tedy jsou problémem ekonomickým, sociálním a ekologickým.

This is a unique website which will require a more modern browser to work! Please upgrade today!